16. december 2016

Vespermeditation og bøn

Jeg vil gerne ændre vespermeditationen så den starter med en bøn. Ikke den stive oplæsning af en tekst fra den kommende søndag, men en bøn formuleret over den kommende søndags tekst.

En kerne i bønnen er at den skal bringe min sjæl og krop hen i et billede hvor jeg er opmærksomhed på hvordan jeg har det lige nu som en del af den bevægelse og det flow som jeg er fra jeg fødes til jeg dør - lige der hvor jeg er i den bevægelse.

- altid starte med en kort opmærksomhed hvordan du sidder med opret krop, ryg og gerne med god jordforbindelse

- opmærksomhed på din krop - følg de enkelte dele af kroppen rundt - jeg synes man skal vælge sit eget tempo

Det er det forberedende hvor jeg gør mig klar til meditationen.

Forud for dette mere kropslige - eller måske efter - kan du bringe dig i flow med skabelsen og der hvor du er lige nu i din skabelse. Du er jo i bevægelse livet igennem fra fødsel til død. Fra barn til voksen til ældre.

Bringe dig ind i det flow, se dig selv i øjnene som det gudskabte barn du er. Det levende liv som er din lod i livet. På godt og ondt. Lad det være som din udfordring i livet - som guds udfordring til dig.